Szeretet2011.reismee.nl

Dag 2

Dag 2:

Haha, we blijven lekker bezig. Ik denk dat jullie nu al wel door hebben dat we niet echt consequent zijn in het uploaden van onze verhalen. Maar goed ;)

Maar om verder te gaan. Nadat Geert eindelijk zijn koude koffie op na binnen had gewerkt, was het tijd om weer verder te reizen. Rond half 9 stapten we in de auto en gingen we op weg naar Slowakije. We reden vrij vlot door. 3 stops in totaal, waarbij we steeds van chauffeurs wisselden. En voor we het wisten, waren we daar waar we moesten zijn: ‘Rimavska Sec’! We werden opgewacht door de Georg, de plaatselijke dominee, die ons mee nam naar zijn woning waar we weer werden opgewacht door een andere dominee, Helena, de vrouw van Georg. Met Helana ging het goed, ondanks dat ze een week eerder haar voet had gebroken. Na even wat gedronken te hebben en de benen te hebben gestrekt gingen we naar een ander dorp, Ghanava, waar we de week zouden overnachten in een bejaardentehuis. Aangekomen bij het tehuis werden we ontvangen door Akosh, de dominee van Ghanava, wiens vrouw Andrea ook weer dominee was. We kregen een korte rondleiding en een aantal dingen werden uitgelegd. Toen Akos vertrokken was, ging iedereen eerst naar zijn of haar kamer om de spullen te dumpen en even bij te komen en zich op te frissen. Toen iedereen weer redelijk was bijgekomen gingen we Akos waar we verwachten werden voor het avond eten. We kregen een soort van Goulash voor geschoteld. Maar goulash of niet, het smaakte heerlijke!! Alle lof voor Akos, onze voortreffelijke kok. We kregen ook nog wat heerlijke schnaps voor de kiezen. Even voor de lezers thuis, een schnap is een klein glaasje sterke alcohol voor de smaak. Nadat iedereen weer lekker was verzadigd en we nog wat liederen hadden gezongen, was het eindelijk tijd om lekker terug te keren naar het bejaardentehuis en te genieten van een heerlijke en welverdiende nachtrust!!