Szeretet2011.reismee.nl

Dag 4

Lieve mensen, (houden jullie ook zoveel van paarden??!!)

Vandaag was het begin van het echte werk en het begon gelijk goed op kamer 11 (Marieke, Jenny, Hijke, Aline en Camille). Het is 6.05 en mijn (Camille) wekker gaat voor de 3e keer af, ik heb 3 wekkers weten jullie? Om hem vervolgens uit te drukken en rustig verder te slapen. De eigenares van de andere wekker in onze kamer deed hetzelfde. Jullie begrijpen wel dat onze week dus begon met een gezonde portie stress. Gelukkig maakte de rest van de dag alles goed!

Ik weet niet meer hoe laat maar we kwamen op tijd aan op de school, een school die in de mond van de slowakije-gangers ‘gangsterschool’ word genoemd. En terecht. Daar kom ik later op terug. We deden de mime (en die ging gooehoeed) en daarna werden de groepen verdeeld in sport binnen, sport buiten en knutselen. Ik zat bij sport buiten. Daar begonnen Robin, Albertjan en ik met touwtjespringen, maar dat werkte niet want de grootste groep deed niet mee. Waarop Albertjan begon met touwtrekken, Robin met voetbal en ik met dansen. De kinderen waren gelijk een stuk enthousiaster. Met dansen had ik geen muziek, en omdat ik dus geen woord Hongaars spreek was communiceren best moeilijk. Samen dansen ging wel, maar ik kreeg het niet voor mekaar ze een dans te leren. Het enige wat ze wilden was dat ik danste en hun keken of anderen die als Shakira dansten. Daar kwam ik niet voor. Structuur aanbrengen is ook niet mijn sterkste kant maar gelukkig kwam Robin me te hulp en leerde hij ze een dans, ik gok 1 van de calo. Toen het lukte muziek te regelen werden de kinderen nóg enthousiaster (wat helaas kwam door die vreselijke, platgedraaide Michael Jackson).

Toen de dans een beetje af was stonden we nog met een groep een beetje te freestylen. Op dat moment kreeg ik door in wat voor wereld die kinderen leefden. Alles draaide om het opkrikken van hun imago en om seks. Jongetjes van 10 boden me seks aan, probeerden intiem te dansen en flirtten met me. Het was te bizàr voor woorden. Alle bewegingen die de kids maakten werden gebaseerd op seks (op enkele MJ-imitaties na). Jongens en meisjes van tussen de 8 en 17 associeerde elke, ELKE beweging die je maakt met seks (zelfs als je de lelijkste en domste Egyptische-armen-move doet die je kent. En dan denk je, shit, wat moet ik hiermee? Ik was niet de enige die werd aangevallen en na gesprekken onder het avondeten kwam ik erachter dat je dat dus stug moet negeren i.p.v. schreeuwen: ‘Nooo I’m not gonna sex you, you are waaaay to young, don’t you get that? No sex no sex NO SEX!!!” Dat werkt niet. Het was een toffe middag maar door deze dingen ook wel vreemd. Ook heel intensief, en dat geld voor de hele groep. Gelukkig mochten we ook ervaren dat als je heel duidelijk je grenzen aangeeft, ze ook wel stoppen met dit intimiderende gedrag. Je kan ervaren wat voor spel ze er van maken, om iemand ´te krijgen´. Maar onder de zegen van Hem is alles goed gegaan.

Toen we terugkwamen is een groepje vertrokken naar een stadje dichtbij (ik was in die groep, en alle cd’s waren uit de bus op 1 van mijn favoriete cd’s na, muahaha heeeerlijk)en een groepje ging lekker luieren. Een ander groepje ging eerst naar de stad en later naar een begravenis, de vader van Szabolcs is in de afgelopen dagen overleden. Toen we terugkwamen hebben we tijd kunnen nemen voor de bejaarden in het tehuis. Die vonden dat helemaal leuk, en we werden dan ook zo volgestouwt met sinaasappels, koekjes en 38% borrels dat velen van ons het avondeten niet meer opkonden. En tot zover deze dag.

We zitten hier vet goed, en voorlopig denken we nog even niet aan terugkeren naar huis!

WIST JE DAT....

... Hijke wordt ge´owned´ door een oma van 86?

... Robin de wijnfles vol aan zijn mond zet?

... Jenny niet achteruit kan rijden?

... Walther dit wel kan?

... Jenny onder een dekbed heeft geslapen die stonk naar urine?

... Robin tĂłch echt wel kan dansen?

... Geert een uur lang heen en weer door de gymzaal kan rennen?

... Walther geen dobbelsteen kan vouwen?

... Jenny dat wel kan?

... Camille heel goed is in gillen als ze een spin ziet ( terwijl Jenny al ligt te slapen)?

... Camille toch wel de mime errug goed had uitgezocht?

... Walther Hijke tof vind, en andersom.

... Maar Walther Sharon de tofste vindt en de mensen thuis toch ook wel mist?

... Albert – Jan zegt dat ´ie de weg weet, terwijl het niet zo is?

... Albert – Jan vervolgens de auto telkens laat afslaan en de auto de schuld geeft?

... Albert – Jan het verder heel goed doet hoor!

... Robin een echte womanizer is met zijn blauwe ogen en blonde krullen?

... Camille tegen Adriaan zegt dat ze per direct de banana song eruit gooit?

... Arjan werd aangehouden bij de Slowaakse grens?

... Hij vervolgens breeduit lachend terugkwam?

... Door Aline alle stoppen doorsloegen?

... Geert zijn vinger al 3 centimeter langer is, door zijn ´trek-eens-aan-mijn-vinger´ spelletje?

... Marieke de normaalste is omdat we geen gek wist je datje kunnen verzinnen?

Reacties

Reacties

Sharon

Lieve mensen,

Wat fijn om te merken dat jullie het zo tof hebben met elkaar daar! Het straaalt er van af :)
Ik hoop dat jullie nog een aantal toffe dage hebben en kijk zeker uit naar de verhalen!
Walthie, ik hou van je en mis je.
Marieke, ik vind je lief en mis je bijna net zo erg!

Liefs

Arno

Bijzondere wereld daar zo te horen, maar gelukkig hebben jullie het goed! Jenny geniet er nog even van en ik zie je vrijdag, x Arno

Laura Arends

Lieve allemaal,

Leeeeuuukkeeee verhalen!!:D
Hihi. Goed werk!
Zet em op nog ff, en tot snel!

Kus!

Anke

Wat heerlijk om te lezen zeg! En Camilll, leer alle Slowaken de Bananasong. Dat is je plicht! Ik kijk uit naar het volgende bericht. Dikkeknuffel

melange@planet.nl

dag lieve Walther,
zo te lezen hebben jullie het goed daar: met alle mensen die jullie ontmoeten ĂŠn met elkaar. en zo hoort het!
trommel nog even flink aan de weg en dan horen we vrijdag je verhalen.
groet aan iedereen en voor jou een dikke kus van ons allemaal*

*sarah, hedwig, je vader en je moeder (en vast ook een lik van Sammie)

Lisanne

Hee allemaal,

wat een verhalen zeg! Tof dat we zo mee kunnen lezen en meebeleven. Ik hoop en bid dat jullie echt tot zegen kunnen zijn voor de mensen en kinderen daar! Geniet er nog van deze week :)

En Albert Jan, ik mis je stiekem wel hoor! Een hele dikke knuffel voor jou en de groeten van mijn ouders.. (waar word je nou gelukkiger van :P) Owja, ik was gister bij mijn oma en ze vindt je echt leuk ;)
Een goede week nog!!
Liefs en tot heel snel :)

p.s. Nu is het niet zo heel stiekem meer hè :P

Paula

Ha lieve Geert en iedereen!

Gaaf om te lezen hoe jullie de handen uit de mouwen steken!
Ontzettend mooi wat jullie kunnen betekenen voor de kinderen daar door iets van Zijn liefde te laten zien.

Geniet van deze tijd en veel zegen en kracht voor de komende paar dagen!

'Wees vastberaden en standvastig, laat je door niets weerhouden of ontmoedigen, want waar je ook gaat, de HEER, je God, staat je bij.’ (joz. 1:9)

Groetjes Paula

alwin

Hoi allemaal en A en R,

Mooi verhaal maar ook wel zielig om te weten dat vooral bij de jeugd kennelijk alles om sex draait. Wat missen ze dan nog veel andere dingen in hun leven. Ik hoop dat jullie daar een beetje aan kunnen meewerken om ze te leren dat er ook nog andere dingen zijn.
Gods zegen en nog een fijne tijd.
Alwin

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!